Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Margängtårta med mjölkchokladtryffel, hallongrädde & färska jordgubbar

Av -[ Iza ]- - 1 juli 2009 10:18

Idag ska jag baka en tårta. Tycker lite synd om Ola som i förrgår brände sig på benet av sig avgasrör, blev ganska bra ändå. Han klarade sig väldigt bra.


Margängtårta med mjölkchokladtryffel, hallongrädde & färska jordgubbar !


ger ca 8-10 bitar

2 färdiga marängbottnar

150g mjölkchoklad

1,1/4dl+ 3 dl grädda

250g frysta, tinade hallon eller 5 dl färska


Granering

½ liter jordgubbar

2 dl färska hallon


Gör så här:

1. Hacka chokladen fint och lägg i en bunke. Koka upp 1,1/4dl grädde och häll över chokladen, låt stå några minuter(5).

2.Vispa eller miza chokladtryffeln slät. låt stå kallt i 3-4 timmar.

3.Vispa 3 dl grädde lätt. Blanda försiktigt ner hallonen i grädden.

4.Häll eller bre ut chokladtryffeln i ett jämnt lager på ena marängbotten. Fördela 2/3 av hallongrädden på chokladtryffeln. Lägg på den andra marängbotten och fördela resten av hallongrädden i ett jämnt lager.

5. Toppa tårtan med jordgubbar & hallon.



ENJOY ! :)

 
 
emma

emma

1 juli 2009 10:49

Jag hoppas att du inser att i typ VARJE inlägg du skriver hittar nog inte bara jag feta jävla praktexempel på hur du både kan spara dina pengar och gå ner i vikt om du nu vill det..
Eller så ser bara alla andra det och inte du?

Därmed nu absolut inte sagt att man inte ska göra tårtor, jag om någon är ju en förespråkare av god mat. Men det rimmar liksom inte riktigt med spara pengar/gå ner i vikt..

http://emmabrunnfors.se

 
Ingen bild

irene

1 juli 2009 16:07

den såg riktigt god ut...jag som aldrig tycker sånt är gott skulle kunna tänka mig en bit..kram mamma

 
Scrollan

Scrollan

2 juli 2009 07:11

Den såg ju jätteäcklig ut.*ljuger*

Ååå va man blir sugen på tårta nu då! (kl är 07.10) Ska väl kanske äta frukost först!=))

Ha en fin dag!

Kram Scrollan

http://scrollan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av -[ Iza ]- - 1 april 2012 19:34

--->> TÄVLA <<--- Sista dagen att tävla nu, den avslutas klockan 24:00,  gå in på http://www,candyphoto.se   och kommentera med ditt namn :) ...

Av -[ Iza ]- - 28 mars 2012 20:22

Idag fick jag en blomma av min chef, tycker jag var väldigt gulligt av henne... läs varför på http://www.candyphoto.se   Där kan ni även vara med och tävla !!   ...

Av -[ Iza ]- - 27 mars 2012 19:42

sugen på att tävla lite ?   Jag buzzar just nu om nivea doeodorant och hade tänkt lotta ut 2 + en gåva. Skriv ditt namn i min blogg http://www.candyphoto.se/?p=1760  och du är med o tävlar. Tävlingen avslutas den 1 april!   så skynda på :...

Av -[ Iza ]- - 31 januari 2010 18:16

Vill du ha Lockerz invite, kolla in min nya blogg :) Man kan få xbox, hdtv, ps3, osv på den sidan. ...

Av -[ Iza ]- - 29 oktober 2009 16:58

Nu kan ni få kolla in mitt nya hem. Det är ju inte helt klart men det blir man kanske aldrig ,) Mycket att pilla med o så ju. Men det finns saker o se nu iaf. Hoppas ni kommer tycka den är fin iaf :) Och detta innebär ju oxå att detta blir mitt...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards