Alla inlägg den 10 maj 2009

Av -[ Iza ]- - 10 maj 2009 22:48

Idag har vi spenderat vår tid med diezel eftersom han fick vara ensam hemma så länge igår. Så vi va ute i 3 timmar idag o vandra runt lite här o där, hade även med oss fika.

Fast det blev lite irritation mot diezel som gick ut över varandra eftersom hunden inte kan prata, jag va så förbannad på honom idag, han kunde bara inte sluta dra i det jävla kopplet... jag blev helt vansinig, och ola då som redan tagit 3 sprutor i armen för att diezel drar så mycket blev sur för att jag blev arg på diezel. men det är så att diezel fattar inte om man ber honom snällt sluta dra utan han fattar först när man håller på att koka av ilska. ändå har vi tränat o tränat men just nu fattar han ingen !!

Någon som vill ha en jack russel på snart 2 år ?!

Men iaf vi satte oss ner o fikade så blev det lite bättre. Sen hittade vi iaf 1 geocash idag. efter ha försöka på 4 andra.. kändes ganska värdelöst idag...

Men vi fick mycket motion iaf.


Sen när vi kommit hem kom ola's mamma o syster på besök en sväng vi grillade korv.

Ja o nu är jag helt slut.


NÅGON SOM HAR TIPS PÅ HUR MAN FÅR SIN HUND ATT GÅ FINT I KOPPEL ???? är i stort behov av tips.

han behöver absolut inte gå fot eller så utan bara sluta dra. vi har alla möjliga koppel. nos selen funkar bäst, men skaver av päls på nosryggen.


Av -[ Iza ]- - 10 maj 2009 22:38

20030508 Denna natten bestämmde jag och Ola att vi skulle ge oss en chanse och bli ett par. Vi hade 25 mil emellan oss vilket tog ca 3h 20min med tåg och jag jobbade hur mycket som helst och Ola pluggade. Men vi gillade varandra och tänkte vi får väl prova :)

6 Veckor efter detta flyttade jag till Ola, sa upp mig 1 vecka innan midsommar och flyttade på midsommarafton :)

Ola hämtade mig på stationen där jag stod med 2 väskor o va helt förälskad.

Vi åkte ut till hans föräldrars hus som han passade, han hade en liten fest med ett par vänner så jag träffade dom o så åt vi lite.

Vi kunde inte precis vara ifrån varandra mycket, så medans vi såg på hur alla blev fullare o fullare så bara mös vi :)

Det va tider det.

Hade gärna viljat känna den känslan igen, men nu är man inne i vardagslivet mer så här efter 6 år.


I lördags gick vi iaf ut för att fira lite det va mysigt det, vi gick til Bulls jag tog deras enorma räkmacka o ola tog deras cheesburgare, sedan drack vi ett par öl i väntan på att bion skulle börja. Det va mysigt att gå ut bara han o jag. tycker jag iaf. Sedan såg vi Wolverine. Den mycket bättre än x-men 3 iaf, kanske även x-men 2.. sedan cyklade vi hem till vår lilla vovve som fått vänta hemma hela kvällen själv.


Vi skålade för att vi ska få många mer år ihop !

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards