Alla inlägg under mars 2009

Av -[ Iza ]- - 31 mars 2009 19:34

NU har jag vart dålig på att skriva igen men jag har vart så himla trött när jag kommit hem från jobbet i varberg, men nu är jag ledig imorgon så då ska jag sova ut lite tänkte jag..

Va i varberg o jobbade nu måndag o tisdag, det gick bra allt.

I måndags va inte carro där, o det va lite jobbigt man blev rätt trött på att lyssna på en som har 10 minuters teoretiska utlägg om allt.. och har inte det själv om det man säger så är det precis som om man ljuger.. blev så tröttsamt att lyssna på... menmen det va bara i går i dag va carro där så det blev lite lättare att jobba.. hon är mycket trevlig person.. så hoppas jag får åka på möten o så med henne så man har någon rolig männsika att snacka med..

Idag fick jag veta att ska gå stylist utbildning i sthlm i slutet av april det ska bli lite kul det..

Ja sen har det väl inte hänt så mycket sen sist..

Imorgon ska jag ta o ringa arbetsförmedligen här i stan måste ju uppdatera min handlingsplan om jag ska stämpla upp till jobbet..

Sedan måste jag fixa en present till Ola som fyller på fredag ju.. så får se va jag hinner..


Idag fick jag lära mig vad det grå/smutsiga vattnet på in sidan av rutorna är när man putsar fönsterna det är det vi har andats upp o svettats ut...  o klart lite på värkar från smuts ute ifrån, så nu vet ni det oxå.


Ha en bra kväll !

Av -[ Iza ]- - 29 mars 2009 23:14

 

How to say I Love You in 100 Languages

English - I love you
Afrikaans - Ek het jou lief
Albanian - Te dua
Arabic - Ana behibak (to male)
Arabic - Ana behibek (to female)
Armenian - Yes kez sirumem
Bambara - M'bi fe
Bengali - Ami tomake bhalobashi (pronounced: Amee toe-ma-kee bhalo-bashee)
Belarusian - Ya tabe kahayu
Bisaya - Nahigugma ako kanimo
Bulgarian - Obicham te
Cambodian - Soro lahn nhee ah
Catalan - T'estimo
Cherokee - Tsi ge yu i
Cheyenne - Ne mohotatse
Chichewa - Ndimakukonda
Chinese
Cantonese - Ngo oiy ney a
Mandarin - Wo ai ni
Comanche - U kamakutu nu
(pronounced oo----ka-ma-koo-too-----nu) -- Thx Tony
Corsican - Ti tengu caru (to male)
Cree - Kisakihitin
Creol - Mi aime jou
Croatian - Volim te
Czech - Miluji te
Danish - Jeg Elsker Dig
Dutch - Ik hou van jou
Elvish - Amin mela lle (from The Lord of The Rings, by J.R.R Tolkien)
Esperanto - Mi amas vin
Estonian - Ma armastan sind
Ethiopian - Afgreki'
Faroese - Eg elski teg
Farsi - Doset daram
Filipino - Mahal kita
Finnish - Mina rakastan sinua
French - Je t'aime, Je t'adore
Frisian - Ik hald fan dy
Gaelic - Ta gra agam ort
Georgian - Mikvarhar
German - Ich liebe dich
Greek - S'agapo
Gujarati - Hoo thunay prem karoo choo
Hiligaynon - Palangga ko ikaw
Hawaiian - Aloha Au Ia`oe
Hebrew
To female - "ani ohev otach" (said by male) "ohevet Otach" (said by female)
To male - "ani ohev otcha" (said by male) "Ohevet ot'cha" (said by female)
Hiligaynon - Guina higugma ko ikaw
Hindi - Hum Tumhe Pyar Karte hae
Hmong - Kuv hlub koj
Hopi - Nu' umi unangwa'ta
Hungarian - Szeretlek
Icelandic - Eg elska tig
Ilonggo - Palangga ko ikaw
Indonesian - Saya cinta padamu
Inuit - Negligevapse
Irish - Taim i' ngra leat
Italian - Ti amo
Japanese - Aishiteru or Anata ga daisuki desu
Kannada - Naanu ninna preetisuttene
Kapampangan - Kaluguran daka
Kiswahili - Nakupenda
Konkani - Tu magel moga cho
Korean - Sarang Heyo or Nanun tangshinul sarang hamnida
Latin - Te amo
Latvian - Es tevi miilu
Lebanese - Bahibak
Lithuanian - Tave myliu
Luxembourgeois - Ech hun dech gaer
Macedonian - Te Sakam
Malay - Saya cintakan mu / Aku cinta padamu
Malayalam - Njan Ninne Premikunnu
Maltese - Inhobbok
Marathi - Me tula prem karto
Mohawk - Kanbhik
Moroccan - Ana moajaba bik
Nahuatl - Ni mits neki
Navaho - Ayor anosh'ni
Ndebele - Niyakutanda
Norwegian
Bokmaal - Jeg elsker deg
Nyonrsk - Eg elskar deg
Pandacan - Syota na kita!!
Pangasinan - Inaru Taka
Papiamento - Mi ta stimabo
Persian - Doo-set daaram
Pig Latin - Iay ovlay ouyay
Polish - Kocham Ciebie
Portuguese - Eu te amo
Romanian - Te iubesc
Russian - Ya tebya liubliu
Scot Gaelic - Tha gra\dh agam ort
Serbian - Volim te
Setswana - Ke a go rata
Sign Language - ,\,,/ (represents position of fingers when signing 'I Love You')
Sindhi - Maa tokhe pyar kendo ahyan
Sioux - Techihhila
Slovak - Lu`bim ta
Slovenian - Ljubim te
Spanish - Te quiero / Te amo
Swahili - Ninapenda wewe
Swedish - Jag alskar dig
Swiss-German - Ich lieb Di
Surinam - Mi lobi joe
Tagalog - Mahal kita
Taiwanese - Wa ga ei li
Tahitian - Ua Here Vau Ia Oe
Tamil - Nan unnai kathalikaraen
Telugu - Nenu ninnu premistunnanu
Thai
To female - Phom rak khun
To male - Chan rak khun
Informal - Rak te
Tunisian - Ha eh bak
Turkish - Seni Seviyorum
Ukrainian - Ya tebe kahayu
Urdu - mai aap say pyaar karta hoo
Vietnamese
To female - Anh ye^u em
To male - Em ye^u anh
Welsh - 'Rwy'n dy garu di   
Yiddish - Ikh hob dikh
Yoruba - Mo ni fe
Zazi - Ezhele hezdege
Zuni - Tom ho' ichema

Av -[ Iza ]- - 29 mars 2009 23:10

Då va det dax att komma i säng så man orkar upp imorgon måste vara i tid på stationen eftersom jag inte har köpt biljetter ännu..

Vilket vår väder det va i dag oj oj så skönt det va. men nu är det mycket tätt dimma..

Idag har jag även fast jag va super trött städat köket o sovrummet till och med haft ute alt o vädrat o dammsugit sängen..  så nu är den minsann ren :)


Men nu ska jag sov, ha en bra måndag !

O sov gott alla !


Av -[ Iza ]- - 29 mars 2009 18:01

Kalifornien 

Förbjudet att sätta ut en råttfälla om man inte har jaktkort.
I Ventura County får inte katter eller hundar ha samlag utan tillstånd. 


Nevada 

Förbjudet att rida kamel på motorvägen. 
I Eureka är det olagligt för en man med skägg att kyssa en kvinna.
Utomäktenskaplig sex är förbjuden om man inte använder kondom.  


Utah 

Alla fordon har väjningsplikt för flugor på motorvägarna. 
En lag i Tremonton slår fast att det är olagligt för en kvinna att ha sex med en man medan hon åker ambulans. Bortsett från det utdömda straffet ska kvinnans namn publiceras i lokaltidningen. Mannen kan inte straffas. 


Wyoming 

I Newcastle är det straffbart att ha sex i ett frysrum på ett slakteri. 


Oklahoma 

Lagöverträdare kan bli arresterade och bötfällda, eller fängslade för att ha gjort grimaser till en hund. 


Texas 

Förbrytare är ålagda att ge sina offer 24 timmars varsel, där de underrättas om vilken förbrytelse de skall utsättas för. 
I Kingville är det olagligt för grisar att para sig på stadens flygplats. 


Arkansas 

En man har rätt att slå sin fru, men bara en gång i månaden. 


Illinois 

I Oblong är det förbjudet, men bara för kvinnor, att ha samlag under jakt eller fisketurer på sin bröllopsdag. 
Det är förbjudet att ge en tänd cigarr till en katt, hund eller annat sällskapsdjur. 
Kvinnor måste tilltala ungkarlar med "master" i stället för "mister". 
Det är förbjudet att köra bil som saknar ratt. 


Michigan 

Lagen säger att en kvinnas hår tillhör hennes man. 


Ohio 

Förbjudet för kvinnor att gå med skor i konstläder. 
I Cleveland får kvinnor inte bära läderstövlar. 


Tennessee Förbjudet att fånga fisk med lasso. 

I Dyersburg är det olagligt för kvinnor att bjuda ut en man. 


Georgia 

Oralsex är förbjudet, med en straffram på upp till 15 års fängelse. 
Om du vill bryta mot lagen är det bara att slå någon på ryggen. 
Frisörer får inte göra reklam med hjälp av sina priser. 


Florida 

Om du är skild, gift eller ensam kvinna är det olagligt att hoppa fallskärm på söndag eftermiddag. 
I Saratoga är det förbjudet att sjunga i baddräkt. 
Kvinnor, och frisörer, kan få böter för att sova under en hårtork. 
Blir en elefant bunden vid en parkeringautomat, skall man betala ordinarie parkeringsavgift för den.


Pennsylvania 

Böter för att sopa skräpet under mattan. 
Det är förbjudet att utföra oralsex medan man har läppstift av låg kvalitet på sig. Detta på grund av att denna typ av läppstift kan orsaka cancer i penis.
I Harrisburg är det olagligt att ha samlag med lastbilschaufför i ett vägtullskontor. 


West Virginia 

Ett barn som luktar lök får inte gå till skolan. 
I Norfolk måste kvinnor bära korsett när de befinner sin på allmän plats. 


Rhode Island 

I Providence är det olagligt att sälja tandborstar och tandkräm till en och samma kund på en söndag. 
I Newport är det förbjudet att röka pipa efter solnedgången. 


Massachusetts 

I Salem är det olagligt, undantaget äkta par, att sova nakna i ett hyrt rum. 
I Boston är det förbjudet att ta ett bad utan giltig anledning. 


Connecticut 

Olagligt att gå över gatan på händerna. 


Wisconsin 

I Connorsville Wisconsin är det förbjudet för män att avfyra eldvapen medan deras partner har orgasm.. 


Oregon 

I Willowdale får en man inte svära medan han har samlag med sin fru. 
Det är förbjudet för en man att fylla bensin på bilen själv. 


Minnesota 

Ingen man kan älska med sin fru om det luktar vitlök, lök eller sardiner om hans andedräkt. Med laglig rätt kan frun förbjuda att han kysser henne. 


Iowa 

I Ames får en gift man inte dricka mer än tre klunkar öl medan han ligger i sängen tillsammans med sin fru. 


Montana 

I Bozeman är det förbjudet att ha sex på framsidan av hus efter solnedgången om man är naken. Men om man har på sig strumpor är man på den säkra sidan. 
I Helena får en kvinna inte dansa på bordet i en bar om inte kläderna hon har på sig väger minst 1,5 kg 


South Dakota 

Hotell i Sioux Falls är tvungna att dela på sängarna. Om ett par hyr rummet för bara en natt skall sängarna stå minst två fot från varandra. Vidare säger lagen att det är förbjudet att älska på golvet mellan sängarna.


Nebraska 

Lagen tvingar hotellägare i Hastings att ställa rena vita nattskjortor i bomull till förfogande för sina gäster. Enligt samma lag måste hotellgästerna ha på sig dessa nattskjortor om de ligger med varandra. 


Idaho 

Om en polis i Coeur d`Aléne misstänker att ett par har samlag i en bil så måste han först tuta tre gånger och sedan vänta två minuter innan han närmar sig bilen. 


New Jersey 

Ett par som råkar komma åt signalhornet medan de hånglar i en bil, kan sättas i fängelse enligt lag i Liberty Corner


New Mexico 

I Carlsbad New Mexico får man inte ha samlag i sin bil under lunchrasten om inte bilfönstren är utrustade med gardiner. 


Alaska 

En lag i Fairbanks förbjuder älgar att para sig på stadens gator. 


Washington 

I Clinton är det olagligt att onanera medan man tittar på ett par som har sex i en bil. 
Här finns en gammal lag som förbjuder samlag med oskulder till och med på bröllopsnatten. 


Washington DC

Den enda tillåtna samlagsställningen i är missionärsställningen 


Maine 

I Rumford är det förbjudet att bita husvärden, oavsett hur mycket han förtjänar det. 


Vermont Det är förbjudet att få baktändning på bilen i Rutland.
Här kommer några lagar som faktiskt är (eller har varit) helt sanna.Alabama

Det är förbjudet att spela domino på söndagar.
Det är förbjudet att bära en falsk mustasch som kan orsaka skratt i kyrkan.
Att hälla salt på järnvägsspåren kan bestraffas med döden.
Det är tillåtet att köra mot enkelriktat, om du har en tänd lykta på din bil.
Det är förbjudet att vid något tillfälle ha glass i bakfickan.
Kvinnor får ej inneha sexleksaker.
Det är förbjudet att köra barfota.


Jasper

Det är förbjudet för en man att slå sin hustru med en piska, vars diameter är större än mannens tumme.


Lee County

Det är förbjudet att sälja jordnötter efter solnedgången på onsdagar.


Montgomery

Det är förbjudet att skrämma hästar genom att utomhus, upprepade gånger, fälla upp sitt paraply. 


Kalifornien

Djur får inte para sig offentligt närmare än 1500 fot från en skola, restaurang eller kyrka.
Att ta av sig kläderna i ett badhus är mot lagen
Det är förbjudet att sätta ut en råttfälla om man inte har jaktlicens. 


Baldwin ParkIngen får cykla i en pool

Av -[ Iza ]- - 29 mars 2009 13:41

Oj nu har jag inte skrivit på ett tag, har bara inte blivit av. haft helt andra saker o göra o så. sedan lider jag av extrem trötthet just nu fattar inte vad jag ska göra ?! Skulle kunna gå o lägga mig nu till och med.. tror jag allt får köpa några vitaminer eller så.. Huvudvärk har jag oxå.. men det tror jag är lite cola beroende symptom..

Så vad har hänt sedan sist.. jag har jobbat i fredags va en hel del att göra på eftermiddagen, vår chef kom upp oxå så hann o diskutera en del saker med honom oxå..

Sedan fick vi till och med jobba över för att människor alltid vill ha sina glasögon till helgen. så ifrån jobbet 18:15 sen va det hem o laga lite mat dricka lite vin o somna till filmen, usch vilket tråkigt sällskap jag måste vara.. Vi skulle kolla på Australia men det va ju liksom 3 timmar lång så det är lite svårt att hålla sig vaken efter 9 timmars arbetsdag o 1 flaska vin ,)


Igår lördag gjorde vi inte så mycket på dagen , jag tvättade 2 maskiner sedan va vi en hel del med diezel eftersom vi skulle bort på kvällen hem till Alex o Jenny, vi hade planerat att lämna diezel hemma eftersom han kan bli rätt jobbig när han inte är hemma i sin miljö. Men dom ville så gärna att han skulle följa med så vi packade väskan full med saker o cyklade hem till dom med diezel. Han blev ju jätte glad men som vanligt lite osäker eftersom han inte heller har träffat dom innan, men han va super duktig hela kvällen förutom att han försökte klättra några pinnar upp på jenny o även ola i bland. så det är bara att vissa honom vem som bestämmer igen... Men iaf, dom bjöd på jätte god mat, vet inte riktigt va det va men gott va det. Sedan jordgubb/hallon paj till efterrätt :) Sedan satt vi o snackade till strax efter midnatt då fick vi allt röra oss hemmåt diezel hade somnat till då o då till och med. Men han fann sig inte helt till rätta.
Dom hade en jätte fin lägenhet, med golvvärme som alex tyckte va bäst ,)

Så nu ska vi bjuda igen nån gång så dom får se vår lägenhet o ev star wars på projektorn :)


Idag är det söndag, och jag är super trött då.. försökt att röja upp lite eftersom jag kommer jobba mycket denna veckan. mån-tis i varberg o tors-fre i halmstad.. har gjort om lite i köket för se vad ola tycker när han kommer tillbaka från garaget där han mekar med sin MC lite..

Sen ska vi nog hem till Linda o Christian o fika en sväng..

Sen får jag sova igen ,)


Ha en bra solig söndag !

Av -[ Iza ]- - 26 mars 2009 19:19

Då va man hemma igen efter ha jobbat en dag oxå,

Igår jobbade jag ju i Varberg för att hjälpa dom att komma i ordning lite efter en häktisk veckan.. Det va väldigt lugnt där igår dock, men det är ju alltid så när man får någon att hjälpa till så blir det jätte lugnt.. Men det va ganska skönt det eftersom att jag va rätt så trött efter ha gått upp tidigt och inte sovit riktigt bra på ett par nätter...

Va där halv 10 till halv 6 sedan va jag väl hemma runt 7 o då blev det pizza för det hade vi bestämt eftersom jag kom hem så sent o så :)

Dom va väldigt snälla Carro o Lars iaf. så det kommer nog bli att jag åker o hjälper dom nån gång mer..

Jag vill ju klart ha mer timmar så, helst i halmstad bara.

 Men vi får se vad som händer..


Idag har jag jobbat i halmstad igen, vi hade det rätt lugnt idag vilket va bra så hann jag beställa upp lite bågar, ska gå igenom lite till imorgon tänkte jag får det går åt så fort vi säljer hur mycket som helst även att det är lugnt.. Och det är klart jätte kul :)

Imorgon ska vi prata med vår chef oxå. jag tänker erbjuda mig att jobba som butikschef om det kan göra att jag får mer timmar och mer lön, men jag vet inte om han kommer vilja det.. Jag vet att dom har haft kontakt med en annan tjej.. Men både andreas o maria vill nog att jag ska stanna efter den 30 april som är vad det står i mitt kontrakt som är nu iaf.. Vår chef kommer i morgon iaf så vi får väl se vad han säger.. man kan ju iaf erbjuda sig.. kan ju inte få mer än ett nej...

Ni får hålla tummarna för mig ! :)


Nu är det kväll iaf och jag är hemma, annars har det väl inte hänt så mycket mer, jag sov iaf jätte gott i natt :)

Men det är jätte kallt här nu igen, jag saknar lite värme så att våren kommer mer. Men på söndag ställer man ju om klockan. 1 timme framåt !


Ha en bra kväll !

Av -[ Iza ]- - 24 mars 2009 22:06

Idag har vi vart på Allum o träffat mormor, morfar va iväg idag så fick tyvärr inte träffa honom denna gången..

Shoppade lite idag igen :)

Fick lite pengar av mormor så jag passade på, en ögonskugga lila från Make Up Store. sedan lite saker till min scrappbooking.. hittade en billig affär vid allum ,hade kunnat köpa lite till om man kände att man hade råd ,) Sedan bjöd mormor på fika så vi satt o snackade lite.. börjar märkas mycket nu att hon blivit gammal, men visst hon är dock 71 år i år..

Så gick vi runt o strosade mest, vi träffade nån dom kände, ja hon känded ju mig sen jag va liten men jag kommer inte ens på vem det va nu ,)

jag kommer ju liksom inte i håg alla sedan jag va barn.. men dom kommer ju ihåg mig... men men så är det :)

Sedan åkte vi tillbaka till mamma ganska tidigt o satt o snackade bara jag o mamma.

nu ikväll har vi ätit o kollat på tv mest..


nu ska jag försöka sova lite eftersom att jag måste gå upp kl 7 imorgon för att åka till varberg o jobba..

sedan efter det bär det hemåt..

ska bli skönt att komma hem till egen säng så man kan sova igen :)

 Diezel kommer ju bli glad att man kommer hem oxå iaf, har ju en present till honom..

Sen jobbar jag i halmstad igen på torsdag som vanligt.. måste komma ihåg att ringa chefen för att höra när jag får ut min första lön, eftersom jag inte ens vet hur jag ska skicka in mina timmar..

Sedan hur jag ska göra med tåg biljetterna..

ja massa o lösa när jag kommer hem igen..


ha det så bra så hörs vi imorgon igen !


Av -[ Iza ]- - 24 mars 2009 09:45

då har man sovit ännu sämre inatt fattar inte varför jag inte kan sova, sängen är ju inte oskön eller så..

men men borta bra men hemma bäst antar jag.

nu ska vi snart träffa mormor o morfar, får passa på o se dom denna gången jag är här iaf, det va ju nått år sedan nu eftersom jag oftast träffar annat folk när jag är här..

så mormor kommer o hämtar oss om ca 1 timme.

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards