Alla inlägg under februari 2009

Av -[ Iza ]- - 19 februari 2009 18:02

Jag är med och tävlar hos sofia min kusin hos har i samarbete med http://www.mammapatita.se/ en tävling där du kan vinna valfritt tryck.


Jag skulle i så fall vilja vinna detta trycket, och ge det till min mamma eftersom att jag verkligen tycker hon är bäst i världen utan henne skulle jag inte kunna levt. Eller vart den jag är idag ! Hon är alltid där för än om man behöver ! Hon skulle ge bort allt hon hade för min skull.

Och eftersom jag inte hade råd att köpa en present till henne när hon fyllde så skulle detta bli en liten efter present. Och med tanke på att hon snart ska opereras oxå så kan hon ha den med sig till sin bädd :)

Av -[ Iza ]- - 19 februari 2009 17:48

Idag har det verkligen inte hänt något alls. Vi har mest sutit här o bara väntar på att det ska bli helg igen...

Va ute en sväng med diezel efter lunch kastade lite boll med honom. Så att han fick springa av sig lite iaf..

Sedan har jag börjat på en present till mamma ska ju ev upp till henne i mars. Och hjälpa henne o hålla sällskap mest..

Och då ska hon få den. Så ni får inte heller veta vad det är =P För då kan ju hon se det oxå :)

Och nu håller jag på med kvällens mat, kött o pommes blir det.. Vi skulle behöva handla lite. Men det får väl vänta till helgen eller så...


Imorgon ska vi iaf på afterwork vi blir 3 par lite kul iaf..
Sen mer i helgen vet jag inte vad som händer. Vi har iaf köpt varsinn flaska vin. Så kanske skulle kolla upp nått nytt recept att laga, så vi får äta nått gott. Ja vi får se vad som sker..


Ha en bra kväll !

Puss o Kram

Av -[ Iza ]- - 19 februari 2009 11:10

Idag vaknade vi lagom tid men låg kvar i sängen o kollade på Top Model, jag o diezel allså. Ola trampade i väg på sin cykel till skolan, i snön den stackaren..

Idag känner jag att det inte kommer bli en jätte rolig dag precis, har ont i magen ja du vet tjejer brukar få det så där då o då... Måste komma i håg o kolla om det finns alvedon hemma annars måste nog Ola köpa det..

Sen har det ju snöat ute idag mindre kul...

 Men imorgon är det ju fredag och då ska vi ju ut o käka o så...


Nä nu ska jag kolla om vi har alvedon hemma ifall jag behöver det senare.


Ha en snöig dag !

Puss o Kram

Av -[ Iza ]- - 18 februari 2009 23:41

Ja då va det dax efter 3h 41min framför dator äntligen få gå o lägag sig har lite huvudvärk. Hoppas jag slipper vakna med det imorgon bara.

Imorgon torsdag ja det lär väl inte hända så mycket imorgon heller, skulle jag tro. Kan ju alltid hoppas att min telefon ringer och att dom vill träffa mig för en "intervju" i veckan. Men jag vet att dom har en del att lösa först så det kanske drar ut på tiden en bit.


Nu ska jag iaf gå o sova ! :)


Godnatt alla


puss o kram

Av -[ Iza ]- - 18 februari 2009 18:53

Ja då va det onsdag kväll.... Isigt som fan va det ute nu, höll på att ramla riktigt en gång men klarade mig som tur va..

Vi åt spagetti o köttfärssås(på burk) idag ville att det skulle gå super snabbt vi ville kolla på finalen på Hell Kitchen. Vi brukar följa det tycker att Gordon Ramsay är super duktig kökschef. Visst att man tycker att han möjligtvis tar i lite väl mycket ibland. Men det handlar ju om att klara pressen och oftast så får dom bara höra det dom förtjänar.

 Sen va vi som sagt ute på en liten promenad.

L & CH va här tidigare o vi fikade på min tigerkaka den blev bra :) Kul att den blev omtyckt ! Det va ju första gången jag gjorde en.


Vi snackade skolor. Jag vet inte alla tycker jag ska ta chansen att plugga upp mina betyg medans jag kan. Men jag känner mig inte ett dugg motiverad till det. Även som om jag oxå tycker att det kanske skulle vart bra o ha det gjort. Ifall man någon gång vill plugga nått. Och flyttar vi senare till Oslo kan jag inte precis plugga upp dom där.

Så det är nu eller aldrig !

Men jag vet inte om jag skulle vara motiverad nog att klara det. Jag måste läsa Historia, Engelska och Svenska B.. Engelskan är inga problem med de andra är ju så tråkiga ämnen....

Ja ja jag har ju ett par månader att tänka över det.


Ha en bra kväll !

Puss o Kram

Av -[ Iza ]- - 18 februari 2009 15:17

Nu håller jag på att baka en tigerkaka :)

Den står i ugnen nu... Har aldrig bakat det innan så hoppas den blir god :)


Ingredienser

200 g rumsvarmt smör
2,5 dl socker
3 ägg
1 dl gräddfil
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
100 g (1,5 dl) Fazer Ögon Marianne Crush (fanns ej på hemköp)


Gör så här

Smörj och bröa en 1,8 liters rund form. Vispa det mjuka smöret och sockret poröst. Rör ner äggen ett i taget.
Blanda vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker rör ner mjölblandningen turvis med gräddfilen. Blanda smeten jämn.
Ta hälften av smeten åt sidan i en annan skål och sikta kakaopulvret och blanda i Mariannekrosset.
Lägg med en sked hälften av den ljusa degen på botten av kakformen. Tillsätt den mörka degen och sätt till sist resten av den ljusa degen i formen. Stick i degen med en gaffel så att ränderna blandas lite.
Grädda i 175grader i nedre delen av ugnen i ca 60 min. Vänd upp kankan när den har svalnat lite.

Av -[ Iza ]- - 18 februari 2009 11:05

idag va det minsann kallt ute, -8 grader va det när jag fick upp vid 10:00 OLa va uppe vid 8:00 och då va det -10 grader *burr*

Nu har det iaf slutat snö, vilket det gjorde när jag va ute med Diezel. Eller kanske inte jag ser allt några få dala ner från himmelen.

Idag kommer det nog inte hända så mycket. Ska betala in 2 räkningar, mindre kul. Men det är skönt att ha det gjort.

Sen är det nog dax att kolla vad vi ska äta till lunch. Det är så tråkigt att laga lunch tycker jag. Men mat måste man ju ha.


 Ringde precis min pappa me, han va förskyld. Hoppas han blir frisk snart.

Snackade lite skit.

Smsade mamma och innan, dom hade bara 38 grader idag =) Dom hade det jätte bra. Längtar till hon kommer hem så man får höra allt. Saknar henne me!


*kurrar i magen*


Ha en bra lill lördag ,)

Puss o Kram


Av -[ Iza ]- - 17 februari 2009 23:40

ja då har snart halva veckan gått igen,

Ikväll har vi badat diezel, han rullade ju runt nere på stranden i jakt efter sin bollar som Ola kastade :)

Och så va det ett tag sedan han badade så det va allt dax att göra det :) Även att han är vitt så har han ju en sån bra päls som stötter bort allt skit.

Sedan åt vi varma mackor, det är ju så gott..

Sedan har vi ju spelat lite. Och jag blev förbannad på en kille. som retar mig till vansinne varje gång han öppnar sin mun...

Men men han är enkelt bara dum i huvudet han kan säkert inte rå för det..

Fast jag fick veta att även en tjej som jag spelat mycket med läser min blog och hon bor i Danmark =D hon tyckte jag skrev väldigt bra. Stort Tack Mizka =D Alltid kul att höra att någon tycker om det man skriver.


Men nu är det dax att krypa ner i sängen iaf. Imorgon har jag inte planerat så mycket.. Jag väntar bara tills fredag om det nu blir som vi planerat. Det får vi ju se då.


Godnatt alla !!

Puss o Kram


Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards