Alla inlägg under februari 2009

Av -[ Iza ]- - 21 februari 2009 18:16

Nu kommer snart Ola's pappa o hämtar oss, vi ska ut dit o äta ikväll. Skönt att slippa laga mat själv när man inte alls känner för det :)

Så ni får alla en tyst kväll från mig. Hoppas ni får det trevligt o så.


Mamma ringde mig förut, hon ska nog köpa en jacka till mig =D

Hon är så super snäll hom !

Puss lilla mamma !!


Ha en bra lördag kväll, fast det känns som söndag


Puss o kram

Av -[ Iza ]- - 21 februari 2009 10:45

Lördag morgon, va skönt att läggs sig tidigt igår, känner mig utvilad.

Vi har precis blivit iväg bjudna ikväll oxå, skönt att slippa laga mat ,)

Imorgon tror jag mamma o bengt kommer hem :)

Jag skickade henne ett sms o se om hon kunde hitta en spik matta till mig. Men jag tror inte hon har tid att springa runt o leta efter det idag, klocka är redan 5 på eftermiddagen där. så vi får se.


Idag va det massa folk ute som åkte pulka i alla små backar som finsn här uppe. Stora som Små :)

Vi kanske skulle ta oss en sopsäck o åka oxå ,)


Ha bra lördag alla !

Puss o Kram

Av -[ Iza ]- - 20 februari 2009 23:11

Usch så trötta vi blev, så det blir en tidigt fredag kväll till sängen. Tror det va ölen som gjorde än trött :)

Men ska bli skönt att sova, när man är trött iaf.

Kommer säkert glo lite på tvn innan vi sover.

Filmen vi skulle se såg vi 35min på typ, skit dålig va den iaf.


Godnatt alla !


Av -[ Iza ]- - 20 februari 2009 22:15

Alla som testat spikmattor pratar väldigt mycket för det, hittade nu en som skrev om Shakit matta http://www.shaktimattan.se/ och de kostar bara 680:- inte så farligt dyrt. Jag har ofta väldigt ont i rygg o nacke vilket då kan leda till spänningshuvudvärk.

Är det någon som kan dela med sig lite erfarenheter tack ?


Info:

De 6000 akupressurpiggarna gör Shakti spikmatta till ett mycket effektivt verktyg för att lösa spänningar och ge djupavslappning.

Shakti frisätter stora mängder endorfiner, må-bra och lycko- hormoner som ger kroppen återhämtning och vila. Ditt välbefinnande kommer att öka vid regelbunden användning, både fysiskt och mentalt.

Spikmattan ökar blodcirkulationen och syreupptagningen.

Används vid: stress, sömnbesvär, spänningar, ryggskott, ischias, migrän, depression, låg energi, träningsvärk mm.


Av -[ Iza ]- - 20 februari 2009 21:32

Då va man hemma igen efter en lång promenad hem, tog ca 40 min att gå hem från högskolan. Snön gjorde det ju inte lättare. Men man hade ju lite öl i sig så man blev ju inte jätte kall precis. Ola är nu ute med Diezel en sväng så att han får ut lite vad han behöver oxå :)

Det va väldigt trevlig kväll, Alex o Jenny va trevliga människor.
Vi åt alla pizza buffe kostade ju bara 40:- per person :)

Sedan blev det ju dessto mer öl upp till det. Bartendern böjd även på en drink men det va en kaffe galliano drink så det skippade jag..

Jag tycker ju inte precis om kaffe så.

Men annars va det gott.

 Sen va det väldigt skönt med promenaden hem. Bara jag o Ola som gick från stan o pratade. Va riktigt mysigt :)

Inte ofta vi går i egen takt, eftersom lilla diezel gillar att gå lite fortare :)


Men nu är vi hemma iaf. Ska se på en film o mysa i soffan med lite godis. Bara jag o Ola.

Sen någongång ska vi nog spela bedminton med Alex o Jenny. Dom frågade oss idag, eller ja Alex har ju frågat Ola innan.

Nä nu är det snart dax att byta om till myskläder :)


Ha en fortsatt trevlig fredag!

puss o kram

Av -[ Iza ]- - 20 februari 2009 16:06

Snart är det dax att ge sig ut o cykla i snö ovädret, hoppas man kommer hem med utan skador ,)

Vi ska ju på afterwork ute på högskolan på deras Kår. Det ska bli kul hoppas bara att maten är ok. Billig kommer den ju vara iaf. Så blir det väl några öl till det oxå.

Men det ska ändå bli en ganska lugn kväll..

Sen blir det nog film när vi kommer hem.

 Vad ska alla ni hitta på ikväll då ?


Vi va nere på stan en snabbis innan o handlade lite godis till helgen, Diezel behövde ju en lång promenad som gjorde honom trött. Och eftersom han fortfarande inte är riktigt van vid stan så blev det dit. Då är han trött länge. Han kommer ju få vara själv hemma ikväll. Men han är jätte dutikt på det :)

 Han har ju liksom blivit ganska bortskämd av att ha någon hemma alltid. Han har haft någon hemma hos sig nu sedan vi fick honom. Så undra hur det ska gå den dag vi båda jobbar. Kommer säkert gå bra men ändå.

Hoppas bara att det blir ett jobb där man hinner hem på lunchen.


Nä nu måste jag fixa till håret lite även fast det är blött.
Usch det börjar bara snöa mer o mer ju =/


Ha en underbar fredag.

Jag skriver mer senare ikväll om hur maten va :)


Puss O Kram

Av -[ Iza ]- - 20 februari 2009 11:07

Så va det fredag !!

Massa snö ute fortfarande, ola är i skolan o pluggar ihop med en annan kille. Så jag o Diezel låg o tittade på Top Model igen :)

Han är så kelig på morgonen när han är lite trött :)

Sen gick vi ut en sväng dom håller på att skotta så det va glashalt överallt. Dom fattar visst inte att det blir värre när dom skottar och inte sandar efter sen..

 Ola's mamma ringde precis o talade om att det va MC mässa i halmstad nu ihelgen, det vill nog ola gå på men då får han betala det med sina spar pengar i så fall. Eftersom att vi ska gå ut o äta idag. Men sen vet vi inte riktigt vart det ligger heller. Måste ju gå o ta sig dit oxå. Men jag får säga det till honom när han kommer hem. Eller smsa nu :)


Ha en bra fredag !!

Puss o Kram

Av -[ Iza ]- - 19 februari 2009 23:34

weee imorgon är det fredag, då kommer nått kul hända iaf :)

Idag har vart en tråkig dag.


Nu ska jag gå o lägga mig o titta lite på tvn.

Det har snöat massa i kväll säkert 4-5 cm nu. ser ut så iaf.

Bara det kunde ligga kvar nu ett tag istället för att bli blask med engång. O sedan is eftersom det fryser på natten.

 Sen kan våren komma :)


Godnatt alla !


Puss o Kram

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards