Alla inlägg den 22 februari 2009

Av -[ Iza ]- - 22 februari 2009 23:39

Allså nån person jag är så trött på nu är ju Linda Rosling, jag såg henne första gången i Big Brother när det fortfarande va ok att titta på. Då va ju hon den första bimbon som hade vart i huset. Och hade sex o allt. Pinsamt men kul DÅ !

Nu har hon vänt och blivit tidernas största media hora. Japp ! Hon vill ju inget annat än att synas i tvn nu förtiden. Och sen gå ut i tidningen och säga att det är tv som gör henne till åt löje och allt det nu har stått. Om du inte vill vara med och bli framtagen sån en stor bimbo, håll dig undan tv seriet/underhållningsprogram. Visst hon kanske VA snygg, men efter den där läppförstoringen ... ja ... då ser hon ju ganska groteskt ut måste jag säga. Visst jag kanske inte är lika snygg jag, men jag försöker inte vara med i varenda tv serie som går...

Jag är bara så spy trött på att se henne överallt och framförallt höra hennes röst !

Jag säger bara KRÄKAS !!

Finns det ens någon där ute som faktiskt tycker hon är snygg även hon inte hade vart en B-kändis ?!?



Av -[ Iza ]- - 22 februari 2009 23:19

Ikväll såg vi en holländsk film om en autistisk kille som hette Ben. Dom märkte redan som barn att Ben inte va som de andra barnen och fick diagnosen Aspegrens syndrom som är en form av autism. Men dom tyckte fortfarande att han skulle gå i normal skola.

Utöver skolan spelade han onlinerollspel så kallat MMORPG (Massiv Multiplayer Online RollPlaying Games), där han läre känna en tjej som inte såg honom för sin sjukdom. Han drömde ofta om att få träffa henne, och att dom gjorde saker genensamt.
Hans vardag va mycket stressad han han klarade inte av stressen riktigt. Varje dag filmade han händelser och lyssnade alltid på mycket hög musik för att kunna koppla av.

Skolan blev att mycket hårdare mot Ben och han blev mer o mer mobbad i skolan. En dag klarade han bara inte mer.

  Man blir riktigt förbannad när man ser den samt ledsen hur folk kan behandla andra som inte klassas som normala i samhället. En helt ok film.

Av -[ Iza ]- - 22 februari 2009 20:11

Ja då va det söndag kväll, vi har vart i väg o handlat lite i dag när vi ändå hade bil.
Sedan åkte Ola o Diezel ut till hans föräldrar jag stannade hemma för jag mådde inte så bra, men nu har jag alvedon så då går det bättre.

Jag bakade en kaka i stället... Blev en ny tiger kaka :)

Nu ikväll ska vi nog bara slappa kolla på en film dricka lite vin o äta ost. Som va mening att vi skulle gjort igår, men vi blev ju bort bjudna istället :)


Hoppas ni alla haft en bra helg ?!


Puss o Kram

 

Av -[ Iza ]- - 22 februari 2009 11:32

Alla fluffig snö som kom i går kväll har nu blivit 7cm blask. Inte alls kul att gå ut o trampa runt i det. Min sko blev helt genom blöt när jag va ute med diezel precis. Diezel hoppas mest mellan snö klumparna som blev efter dom skottade i morse, men även han blev genom blöt. Varför kunde den inte ha legat kvar 1-2 dagar iaf.. Detta väder e ju hur tråkigt som helst.


Idag ska vi åka o handla lite nödvändiga saker vi måste ha hem. Sen ska vi nog inte göra så mycket, jag vill absolut inte gå ut mer iaf. Men det kommer jag få göra vilket jag vill eller inte, hunden måste ju få gå ut o göra sina behov.

 Nu är det bara 2 dagar kvar tills mamma kommer hem :) Oj som hon kommer vara solbränd o fin *fusk*


Nä nu ska vi snart äta lite lunch, om vi nu har nått o laga :)


Ha en bra slaskig söndag


puss o kram

Av -[ Iza ]- - 22 februari 2009 00:21

Tror snart att det är dax att gå o lägga sig, jag är seg och har inte direkt något att göra.. Ola sitter o spelar data spel, Diezel ligger o sover som en stock på golvet brevid mig..

Och det är nästan snö storm ute. Vi har ca 7-8cm snö nu. SÅ mycket va det länge sedan det va här.. Man kanske skulle följa med ut o natt kissa diezel sen o ta på sig termo byxorna o ta med kameran :)

Är ju väldigt mysigt med mycket snö, men som sagts hundra gånger innan VARFÖR kunde det inte vara så här i julas ?!?! Det är ju då man vill ha snö inte nu. Men barnen är ju glada sista helgen på sportlovet o massa snö.


Idag har vi ju vart ute hos Ola's föräldrar och ätit gott. Det va ryggbiff med stekpotatis med bacon i det är väldigt gott.

L & CH va oxå med där. Vi satt o snackade o busade lite med hundarna. Synd bara att Diezel o dom andra 2 hundarna fortfarande inte kan leka ihop. Ludde blir jätte glad för diezel när vi kommer sedan bitter han honom när han kommer i närheten, 2 helt olika signaler... synd det.

Men men..


Nä nu ska jag nog iaf gå o lägga mig.

Hörs imorgon!


Puss o Kram

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards