Alla inlägg den 17 februari 2009

Av -[ Iza ]- - 17 februari 2009 23:40

ja då har snart halva veckan gått igen,

Ikväll har vi badat diezel, han rullade ju runt nere på stranden i jakt efter sin bollar som Ola kastade :)

Och så va det ett tag sedan han badade så det va allt dax att göra det :) Även att han är vitt så har han ju en sån bra päls som stötter bort allt skit.

Sedan åt vi varma mackor, det är ju så gott..

Sedan har vi ju spelat lite. Och jag blev förbannad på en kille. som retar mig till vansinne varje gång han öppnar sin mun...

Men men han är enkelt bara dum i huvudet han kan säkert inte rå för det..

Fast jag fick veta att även en tjej som jag spelat mycket med läser min blog och hon bor i Danmark =D hon tyckte jag skrev väldigt bra. Stort Tack Mizka =D Alltid kul att höra att någon tycker om det man skriver.


Men nu är det dax att krypa ner i sängen iaf. Imorgon har jag inte planerat så mycket.. Jag väntar bara tills fredag om det nu blir som vi planerat. Det får vi ju se då.


Godnatt alla !!

Puss o Kram


Av -[ Iza ]- - 17 februari 2009 19:06

Idag va vi nere på stranden och tog en härlig promenad i solen !

Tog massa bilder, men kommer bara lägga upp 2 :) Och det är ju klart att det blir på lilla Diezel..
























Här sitter Diezel o tittar ut över havet :)

























Diezel posar får en liten godis :) han vill inte titta in i kameran dock ..


Av -[ Iza ]- - 17 februari 2009 14:14

Nu tänkte vi ta en promenad ner till havet, jag vill det iaf :) Blåser nästan inget och är sol :)

Får ju passa på att njuta av det fina vädret !

Tar klart med kameran oxå :)

jag börjar oxå se en ljusare till mot mine systemkamera *peppar peppar* Jag lyckades spara pengar förra månaden. Och att vara arbetslös o spara tycker jag är fantastiskt...

Nu är Ola snart klar i duschen o då ska vi gå :)


Ha en bra dag !


Puss o kram

Av -[ Iza ]- - 17 februari 2009 13:04

En verklighetsbaserad film, producerad av Clint Eastwood.

Utspelar sig i California år 1926.

Huvurollen spelas av Angelina Joile som spelar Christine Collins, moder till Walter Collins.

Christine jobbar på ett telefonväxel företag, en dag blir hon extra in kallad pga någon som anmält sig sjuk. När hon kommer hem är hennes son Walter borta. Polisen säger att hon måste vänta minst 24 timmar innan de går in med hjälp.

Walter är borta ingen har sett eller hört något. Polisen börjar letandet. De hittar Walter men Christina säger med en gång att det inte är hennes son, och hon hamnar i bråk med LAPD. Filmen va väldigt djup. Men det kändes som den skulle sluta vid ca 4 olika tillfällen.

En väldigt bra film.


Lite fakta:

Gordon Stewart Northcott.

Bodde på en ranch utan för Los Angeles i California. Ranchens namn va Winewille.

Gordon tog dit sin 14årige brors barn, Sanford Clark. Utnyttjade honom sexuellt och slagit honom, ingen i familjen visst vad som pågick. I september 1928 fann polisen Clark på ranchen tog in honom till polis stationen eftersom att han va i USA olagligt. Han kom från Canada. Här talade Clark om vad som pågick ute på ranchen, han på stod att Gordon ihop med sin mamma Sarah Louise Northcott, slagit, dödat och grävt ner flertal barn. Och att han oxå tvingar Clark att medhjälpa. Polisen hittade aldrig några kompletta kroppar med fann flertal delar och kläder som tillhört barnen. Dom hittade oxå yxor knivar med blod på. Sarah Louise Northcott erkände mordet på Walter Collins. Gordon erkände till 5 av morden.

8:e Februari 1929 dömdes Gordon för morden på 3 av pojkarna. Domen blev 3 år i isolerad cell sedan hängning. Walter Collins kropp blev aldrig funnen. Han va försvunnen sedan 10 Mars 1928. Christine stämde sedan LAPD och vann och fick skadostånd på $10,800 som hon aldrig fick utdelat.

Clark fick 5 års fängelse, dog 1991.

Sarah Louise Northcott fick livstid men unkom hängning eftersom att hon va en kvinna.

Detta blev senare känt som Winewille Chicken Coop Murders.

Christine dog den 11:e Oktober 1985, 94 år gammal.


Av -[ Iza ]- - 17 februari 2009 11:01

Idag skinner solen och helt blå himmel. Det är visserligen lite kallt ute -7 grader men i solen va det minsann skönt.

Idag ska jag tvätta, mindre roligt det.

Sen om vädret håller i sig kanske man skulle se om man kunde gå ner till havet...


Nu ska vi snart äta o så..

 hej så länge


puss o kram

Av -[ Iza ]- - 17 februari 2009 10:57

Hej!
Jag vill tipsa om den här namninsamlingen
Djurpolis i Sverige NU!

http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2863


Alla som vill kan via denna länken skriva under med sitt namn!

Någon måste föra djurens talan och representaera dem rättsligt i Sverige.

Straffa djurplågeri
Straffa de som initierar djurslagsmål
Straffa de som svälter och vanvårdar sina djur
Utfärda djurförbud för personer som dömts under djurlagen
Ett bättre lagstöd för djur i Sverige

Skriv på så skickar vi insamlingen till Jordbruksverket som MÅSTE ta sitt ansvar.


http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2863


Av -[ Iza ]- - 17 februari 2009 00:47

Tänkte först att jag skulle skriva om dagens film men den va väldigt lång och behöver en pigghjärna att skrivas om. Det va en väldigt gripande film, så jag kommer skriva om den imorgon. Den är oxå verklighetsbaserad.


Men nu är jag trött och ska snart hoppa ner i sängen..

imorgon är det tisdag och tvättningsdax. yippi.... tvätta är tråkigt.


Godnatt alla kära läsare.


puss o kram 


Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards