Alla inlägg den 9 februari 2009

Av -[ Iza ]- - 9 februari 2009 23:24

Ja jag kanske kommit på detta sent men jag måste ge tv3 några + för detta :)

Kanon bra ju att man kan kolla på sina program via nätet om man missar dom på tvn.

TV3


Sitter just nu o kollar på Efterlyst som brukar vara ett program jag alltid missar.

Av -[ Iza ]- - 9 februari 2009 23:11

Ikväll såg vi en film som heter Deception.

Huvudrollsinnhavare är bland annat, Hugh Jackman, Ewan McGregor & Michelle Williams.

En film som innehåller nästan alla termer..

Handling.

Jonathan McQuarry(Ewan) jobbar som revisor för olika stora bolag i US, där möter han sin vän Wyatt(Hugh), som är advokat för ett av de bolag som Jonathan jobbar för. Jonathan som är en väldigt töntig och ensam man kommer att få lär mycket av sin nya vän Wyatt.

En dag så får Jonathan av misstag utbyt sin telefon med Wyatt, och Jonathan kommer snabbt in i Wyatt sex club med en lista.

Men man förstår snabbt att det kommer ske en drastisk förändring i Jonathan's liv. Han blir kär.

Vänskapen mellan Jonathan o Wyatt vänder snabbt. Saker börjar ske, en dag kommer Wyatt med ett krav.

Filmens slut kunde vart lite bättre dock, men annars va det helt klart en bra film. Mycket spänning, kärlek och sex i den.


Av -[ Iza ]- - 9 februari 2009 16:56

Ja vi bestämde oss att vi skulle gå till havet i det någorlunda vädret.. vi tog på oss gick ut.. ja då började det hagla o snöa i massor !!

Så inte blev det något hav inte..

Så här såg det ut ungefär, alltid lika svårt att fota snö.

Med en vanlig kompakt kamera...

Vi såg ut som snö gubbar :)

Vägen som ni ser är ganska vit den va helt utan en snö flinga i morse när jag gick där.

Så vi gick till affären o handlade lite saker vi behövde. På vägen hem träffade Ola en gammal barndoms kompis som hade en jätte fin tik schäfer. Tyvärr kan ju inte Diezel hälsa normal så han får sitta i sin skam en bit bort. Nu va hans tik oxå kanske sprallig. Men det gick ganska bra. Nån dag kommer Diezel ha lärt sig !

Ju när Ola va inne i affären tänkte jag ta lite kort på Diezel men som vanligt fick han fnatt ,) Och då kan det se ut så här..

Han hänger sig i koppler i leker med det. Jätte lätt när han väger 11kilo :)

Han har här hoppat typ en halv meter upp i luften.. ja han är ganska så knasig vår hund :)

Mycket enegi att få ut !

Men han lugnar väl ner sig en dag snart :)


Nu är vi hemma iaf. Då har det ju själv klart oxå slutat snöa.


Hämtade inte vår färg idag för jag glömde rekvisionen hemma. Så får ta det imorgon istället.


Ha en trevlig måndag kväll :)

Puss o Kram

Av -[ Iza ]- - 9 februari 2009 14:38

 Följ min blogg här Bloglovin :)


Försöker min på att för min blogg activ på deras sida men har inte riktigt fattat hur man göra :)


Av -[ Iza ]- - 9 februari 2009 13:17

I eftermiddag ska vi gå ner o hämta färgen till hallen =D

Vi satt och upp vår nya lampa i går så nu ser man mycket bättre..

Så jag ska sätta igång att slippa väggar i eftermiddag tänkte jag.. Vill ju ha det gjort i går helst ,)


Usch rastlös jag är..


Av -[ Iza ]- - 9 februari 2009 11:34

Ja nu va det måndag igen... Hoppas på nya möjligeheter denna veckan..

Fredag den 13:e denna veckan ju, som är min tur dag ! japp så är dte.. jag föddes nämligen fredag den 13:e november..

Så jag håller tummarna för mig själv att det blir nått bra..


Idag har jag inget planerat alls. måndagar är ju inte nån rolig dag. det är långt till helgen.

Men snart ska vi äta lunch då får man ju laga lite mat iaf för det är ju så super kul.... not ! Middagar är roligare att laga då. Då kan man ju laga lite tyngre saker oxå..


Oh nu fick jag sms, måste springa o läsa !


Ha en bra dag !

Puss o Kram


Av -[ Iza ]- - 9 februari 2009 00:27

Men inget bild ju som man vill.... Man måste nog hålla på mycket i det så man vet att filter osv.. Men det kommer väl en dag !

Jag ger ju upp så lätt, tyvärr men det är så jag är..

Om det är någon som vet några bra sider att lära sig photoshop får ni gärna lämna dom till mig :)


Nu har hela söndagen gått ! Man ska väl snart inta sig sköna säg för att få lite sömn..

Denna veckan hoppas  jag att jag ska träffa dom om det där jobbet..

Jag kan inte låta bli att hoppas hur mycket som helst.. Men det är väl klart man vill hålla tron på sig själv oxå.. Jag har ju bara 1 person där som skulle gå emot mig... men hon är 66 år gammal dax att lämna sin plats ! Hon vet att jag kan mycket mer än henne och det är ju så hon kände sig hotad sist..

Alla andra vill ju ha tillbaka mig det vet jag ! Och det känns så himla skönt att ha så många på min sida..


Imorgon (måndag) flyger mamma o bengt till thailand det är ju bara 28grader varmt där.. inte alls avis eller så =P

Men hon förtjänar det verkligen hon ställer alltid upp för alla !


Men nu börjar mina ögon bli torra så lika bra att dra sig tillbaka för idag !

 Godnatt alla gamla o nya läsare !


Puss o kram

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards