Alla inlägg den 2 februari 2009

Av -[ Iza ]- - 2 februari 2009 21:23

Ja efter går dagens Kalla Fakta måste jag faktiskt säga att företagarna agerade snabbt. BRA GJORT ALLA !!

Jag kommer aldrig köpa ett dun täcke, Kudde eller kläder igen. Jag ägen en Dun väst och en Canada Goose jack. Västen är säkert fjädrar från plågade små fåglar :(

Men till min jacka får man faktiskt med en garanti lapp att fåglarna är plockade från döda fåglar som endast jagas under jakt för att minimera överpopulationen på dom. Samma med pälsen på kragen.

Trodde igår att jag hade en dun täcke o tänkte hela kvällen hur jag skulle kunna sova nu, men det va ett syntet täcke *yiyyi*


Det värsta va ju inte bara att dom flåses levande 3 gånger utan oxå tvångs matade med majs protiner som gör att levern blev större så att dom kunde tjäna ännu mer pengar på det... HELT SJUKT !!


kommer DU fortsätta köpa dun, utan att veta va dom kommer ifrån ?


Puss o Kram

Av -[ Iza ]- - 2 februari 2009 18:08

Ja nästan iaf. sovrummet får vänta tills imorgon.. eftersom då ska jag byta lakan o så oxå..

Nu har vi ätit mat oxå, tacos blev det..

Om ca 1 timme kommer Ola's föräldrar hit på kaffe o bulle..


Sen ska jag försöka orka träna ikväll me, efter dom åkt, men jag känner att min rygg är ganska slut efter allt städandet..


Hann inte med allt jag skulle ha gjort idag så måste allt försöka imorgon med det..

 Annars har det inte hänt nått mer idag. Jag har ju knappt ens vart ute..


trevlig kväll


Av -[ Iza ]- - 2 februari 2009 16:08

Nu har vi stor städat nästan hela dagen. gått igenom garderober, gått igenom MASSA papper, dammat, dammsugit, gjort rent diskmaskinen, tagit hand om disk, fixat till blommorna, vattnat osv. Vi är dock inte klara ännu men jag behövde en liten pause. Ola är ute med diezel.

Men det syns iaf en jätte stor skillnad.

Sov rummet och toan är kvar. Köksbordet oxå.

Imorgon ska jag tvätta oxå.

Känns skönt att fått det gjort iaf !

 Och så är det ju träning som man inte tänker på :)

Har dock fortfarande inte hittat min pump till min boll. så jag får köra med lite luft i..

Dax att åter gå till städningen !


puss o kram

Av -[ Iza ]- - 2 februari 2009 12:50

ja i dag blåser det hur kallt som helst..synd att det inte kunde vara samma väder som igår..

Idag sov jag länge även att jag inte planerat det.. men jag sov ju så skönt :)

Även Diezel va super trött..

idag ska vi städa oxå.. måste röja i lägenheten..

Fy va det drar in kallt när det blåser ute..

Inte ett jobb fanns det att söka idag :(


ska bara kolla nyheterna, sen ska vi sätta igång o städa..


ha en bra måndag !

puss o kram

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards