Alla inlägg under januari 2009

Av -[ Iza ]- - 21 januari 2009 13:30

Nu har vi alla 3 vart ute i solen en sväng, vi cykalde med Diezel. Han tycker det är jätte kul. Vi cyklade inte jätte långt, gick först. Sedan till affärern o tillbaka.

Visste man inte att det va januari så skulle det kunna vara mars nu.

Fåglarna kvittrar, solen lyser starkt.. Perfekt vår väder !

Tog dock inga bilder denna gång.

Man blir så mycket piggare när det är sånt här väder :)

Så har man ju fått massa motion i olika former... hurtigt värre :)


Hej hopp !


Av -[ Iza ]- - 21 januari 2009 11:38

Stenbocken (22/12 - 19/1)

Den lilla otur som du tycker att du har plågats av på sistone ser ut att äntligen ge med sig. Stjärnorna pekar på en riktigt tursam vecka både i det lilla och i det stora. Till helgen behöver du vara lite för dig själv, du har inte riktigt den energi som krävs för en helg fullspäckad av aktiviteter. Det kan du dock få svårt att övertyga dina vänner om som verkligen vill att du följer med. Vattumannen (20/1 - 18/2)

Kommunikationsmissar verkar stå som spön i backen under den tidiga veckan. Särskilt familjemedlemmar verkar helt missförstå dig och det här kan leda till en del smågnabb. Om du anstränger dig för att vara så tydlig som möjligt (du kan tycka att du till och med är övertydlig) så kan detta i viss mån undvikas. Fiskarna (19/2 - 20/3)

Det ser ut som om du har något som skall flyttas under veckan. Kanske är det en vän som behöver hjälp. Oavsett vad, så ser det ut att gå bra. Om du är i ett förhållande så kan det stärkas denna vecka. Det verkar som om du lägger märke till en del positiva karaktärsdrag hos din partner som du inte sett tidigare. Väduren (21/3- 19/4)

En person som du absolut inte räknat med att få en komplimang ifrån kan den här veckan överraska dig och ge dig oväntat smicker. Du kan inte låta bli att tänka i banorna att den här personen döljer något och att det är något som han eller hon vill ha från dig. Hur du än tänker så kommer du ändå inte på någon orsak och det verkar faktiskt som komplimangen är helt uppriktigt. Oxen (20/4- 20/5)

En shoppingtur med en vän ser ut att bli väldigt lyckad och givande om du gör den tidigt på veckan. Det ser ut som om ni hjälper varandra med att ta bra beslut. I mitten av veckan eller till helgen kan du drabbas av en lindrig förkylning. Du blir inte sängliggande men du måste kanske avboka en aktivitet som du har planerat. Tvillingarna (21/5 - 20/6)

Något som du har förlorat och söker efter denna vecka verkar tyvärr förbli förlorat och det irriterar dig ordentligt för du var nästan säker på var du hade lagt den. Det ser inte ut att vara något värdefullt men du behöver den och kan därför tvingas köpa en ny. En person som du träffar i slutet av veckan gör ett gott intryck på dig. Där kan det finnas möjlighet till en flirt. Kräftan (21/6 - 22/7)

Du känner dig harmonisk den här veckan och de små problem som dyker upp klarar du lätt av och det får dig att känna dig ännu mer nöjd och lugn. Detta beror antagligen på att du har betat av en del saker som har hängt över dig och att du därför har frigjort resurser. Ditt välmående kan mycket väl smitta av sig på andra i din närhet som har haft det lite tungt den senaste tiden. Lejonet (23/7 - 22/8)

Det ser ut som om det mesta flyter bra för dig nu när det gäller arbete och studier. Därför kan du med gott samvete helt ägna dig åt familj och vänner under den här veckan. Om du är singel så är detta en utmärkt vecka att lägga ner lite extra kraft på att hitta din själsfrände. Chansen är nu större än vanligt att du skall träffa rätt på det här området. Jungfrun (23/8 - 22/9)

Din vilja att utforska världen omkring dig är större än vanligt den här veckan och du kan lätt få lust att planera framtida äventyr och resor. Bli inte besviken om möjliga reskamrater inte helt och hållet delar din entusiasm. Låt inte dem hålla tillbaka dina högtflygande planer utan planera själv om så krävs, så får de ansluta senare när de ser hur roliga dina framtida äventyr faktiskt kommer att bli. Vågen (23/9 - 22/10)

Du tycker att någon går över gränsen den här veckan. Det kan röra sig om en vän eller arbetskollega som inte riktigt har någon förståelse för dina känslor. Det verkar tyvärr inte bli bättre av att du förklarar hur du uppfattar situationen för personen heller. Som tur är så finns det andra vänner som förstår dig och kan stötta dig. Skorpionen (23/10 - 21/11)

Den här veckan får du tid till eftertanke och får möjlighet att fundera över dina livsmål. Detta är något du inte har lagt tillräckligt med tid på den sista tiden och behövs för att du verkligen skall lära känna dig själv och få en mer harmonisk vardag. I mitten av veckan ser du ut att träffa någon som har en karaktär som verkligen faller dig i smaken, det ser inte ut som om någon kärlek kommer att blomstra men det kan mycket väl handla om en ny vän för detta är någon du kommer mycket bra överens med. Skytten (22/11 - 21/12)

Det ser ut att bli en ganska långsam och seg vecka. Din energi och ditt humör är det dock inget fel på, det är snarare omgivningen som inte bjuder på några utmaningar alls. Helgen blir något bättre, mest för att din charm fungerar extra bra under den här tiden. Om du är på jakt efter ett nytt förhållande eller bara en flirt, så kan det komma bra till pass.

Av -[ Iza ]- - 21 januari 2009 11:09

Ja hopp vad ska man göra nu då, läst en massa olika bloggar nu om olika folks liv.. Försökt komma på om man ska göra nått tema på sin blogg.. ibland har man inte så mycket att skriva om direkt. Mitt liv är ju inte så jätte spännande precis alltid. Att gå hemma hela dagarna gör ju inte saken bättre precis...


Sitter mest o pillar mig själv i håret som kilar eftersom jag lider av eksem i hårbotten en typ av seborre eksem.

Det kliar som attan ser ut som om man har mjäll typ. Men det är det inte, utan det är hudflagner som bildas, och blir till små skorpor. Och när man pillar för mycket på det blir det sår skorpor och det är då det kliar mest. Just nu har jag det kanske jobbigt, men det är nog för att det är så fuktigt ute. Sedan blir det inte bättre av att man blir rastlös, för det blir lätt till en dålig ovana att pilla för att man inte har något bättre för sig.

Jag har kortison men det hjälper inte så mycket det bara svider som fan när man tar på det...

 Ja nu vet ni det, detta kan oxå vara en form av psoriasis. FAKTA 


Nu ringde Ola han kommer hem och äter så då slipper jag äta själv iaf...


Hörs senare alla :)

Av -[ Iza ]- - 21 januari 2009 10:01

.... ohhhh nu är det tredje gången jag skriver detta inlägg......

har nästan inte lust att skriva det igen....

jag råkar trycka så att sidan backar till min start sida... och då försvinner ju all text !


Men iaf..

Jag sitter just nu i telefon kö en sån där dom ringer upp en vid en viss tid, problemet är bara att jag hörde inte vilken tid dom sa.. och nu har jag en hund som är arg på mig för att jag inte går ut med honom.. Svårt att förklara för honom att jag måste ta detta samtal först..

Men jag lovar jag tar honom på en längre promenad sen.


Vad mer som händer idag det vet jag inte..

Ser ut att bli fint väder iaf..


Ha en bra dag !

Av -[ Iza ]- - 20 januari 2009 23:28

Då va det snart dax att inta sin säng.

Precis vart o tittat på Ola's nya cykel så fin ;)

 Usch jag tror jag är lite hungrig men jag gillar verkligen inte att äta så här sent... Så får ta ett glas vatten istället.

Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta på, Ola går i skolan mellan 10 och 15...

Tur så har jag lunch redan gjord sedan innan. Annars blir det inte att jag äter heller.

Ja vi får se vad jag kan hitta på imorgon för kul...


Godnatt alla !

Kramiz

Av -[ Iza ]- - 20 januari 2009 21:51

Jag sökte för ett tag sedan ett jobb och fick då frågan va min största bedrift va?!

Jag kan säga att den frågan gjorde mig lite deppig.. Jag kunde inte komma på nått jag va stålt över.. Tog mig 2 dagar att svara på frågan.

Och då blev det att jag slutade röka för 6 år sedan efter ha rökt i 8år.

Kändes inte som nått stort precis. men jag har verkligen inte mycket mer.

27år

inget körkort

ingen högskoleutbildning

inga barn

 Men det kommer väl senare, hoppas jag verklingen.


Vad är DIN bedrift ?


Av -[ Iza ]- - 20 januari 2009 19:49

Om dig.

1. Hur mycket är klockan just nu? 19:49

2. Namn? Iza

3. Vart bor du? Halmstad

4. Hur många barn vill du ha? 2

5. Vill du gifta dig? Jo men det vill ja 

6. Har du ätit sushi? Ja men gillade inte det

7. Favoritglass? Daim

8. Hur många olika sorters flingor har du i kökskåpet? Inte några

9. Humör? Allvarlig tyvärr


Fyra grejjor.

1. Har du någonsin blivit jagad av polisen? Nej inte vad jag vet

2. Har du en hund? Ja, en jack russel

3. Sover du helst själv eller med någon? Helst med min sambo

4. Tror du på spöken? Jo lite



SKULLE:

1. Skulle du vilja vara längre? nej jag är nöjd att vara kort :)

2. Skulle du vilja väga mer? Jo !

3. Skulle du vilja ha sex nu? Nja kanske inte precis nu

4. Skulle du vilja dricka dig full nu? Nej gillar inte att vara full


KAN.

1. Kan du röra på öronen? Lite

2. Kan du slicka dig på näsan? Nope

3. Kan du kolla i kors med ögonen? Japp

4. Kan dina föräldrar lita på dig? Oh ja

5. Kan du låta bli att prata på 4 timmar? Jo om jag är själv, fast blir lätt att jag sjunger då

6. Kan du va på en fest utan att dricka? Ja då

7. Kan dina vänner lita på dig? Ja det kan dom

8. Kan du tänka att pierca dig i naveln? Har redan 1 där

9. Kan du suga? dammsuga? hehe, jo då

10. Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar? Ja jag blir lätt snål


HAR.

1. Har du någonsin ljugit för dina föräldrar? Jo det har väl hänt 

2. Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig? Ja det har dom

3. Har du syskon? 1 bror

4. Har du någonsin haft sex med någon? Jo det har jag

5. Har dina föräldrar ljugit för dig? Har dom säkert för mitt egna bästa

6. Har du varit full den här månaden? Lite små berusad

7. Har du redan tröttnat på dom här frågorna? hehe jo lite

8. Har du borstat tänderna den senaste timmen? Nää

9. Har du pussat någon som är fyra år äldre? Ja

10.Har du haft sex med någon som är tre år äldre? Jo, min sambo är ju äldre än mig ,)

11.Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre? nää

12.Har du blivit påkommen när du har haft sex? Vet inte

13.Har du haft sex med mer än tre personer? kanske det

14.Har du ljugit på någon fråga än då?

Jag skickar denna utmaning vidare till;

Alla som känner sig utmanade!!

Av -[ Iza ]- - 20 januari 2009 16:58

Den med prickarna är mitt senaste projekt :)

(ps båda tavlorna är självklart till salu, för rimmligt pris ,)   )


IMG_3697 by you.


IMG_3698 by you.

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards