Alla inlägg den 30 januari 2009

Av -[ Iza ]- - 30 januari 2009 22:47

Nu ska vi snart se på film.. Seven Pounds, ni får veta sen vad jag tyckte.

Till blir det lite öl o chips.. mums..

Ikväll har vi bara slappat framför datorerna.. denna helgen blir lugnt..

Får se om jag bakar bullar imorgon, måste fixa mjölk till det dock.. glömde köpa mjölk att baka på.. sånt händer :)


Trevligt kväll


Puss o kram

Av -[ Iza ]- - 30 januari 2009 20:26

.. En system kamera till mig =D

eller pengar så jag kan köpa en..

hehe

Nån dag så ska jag banne mig köpa mig min kamera.. Hade jag haft ett jobb nu hade jag köpt en.. men det har man ju inte..

 ja ja jag får drömma vidare..


ja hopp 20:27 fredag kväll o jag gör inget.. ska nog gå o ta mig en öl nu..

snackar massa kameror med en kompis via msn.. han är jätte duktig amatör fotograf men han vägrar erkänna det :)

Jag hoppas en dag på att bli lite duktig iaf :)


Skål !

Av -[ Iza ]- - 30 januari 2009 17:13

Nu har vi precis kommit hem från Willy's vi har stor handlat så nu har vi massa mat :)

Och annat gott..

Ikväll blir det pannkakor på 5 ägg, jag glömde köpa mjölk så det räckte. Men det ska säkert bli bra ,) Kanske lite många pannkakor men vi är 3 som gillar det. Diezel älskar pannkakor :)


Usch idag hände det nått hemskt..

Vi hade diezel lös med sin kompis. Så kom det än annan hund i koppel med sin ägare. Diezel bara russar fram till den hunden och blir aggressiv. Han har aldrig vart det innan.. Slutade med att vi fick tag på den andra hunden då kom diezel till oss. Vi tog tag i honom så fort vi bara kunde. Slutade med att diezel fick ett sår precis under ögat...

Så nu har vi bestämt att Diezel får inte vara lös mer, utom i hagen som är in hängnad... Det är precis såna hundar jag hatar som diezel blev idag.. Gubben till den andra hunden som blev på hoppas blev jätte arg.. och det har jag full förståelse för.. FÖRLÅT för min hunds beteende :((

Det är synd att han blev så här, för han blir ju så glad av att vara lös.. men det är inte mycket att göra, än att börja träna ännu mer inkallning.. men han är en russel med mycket egen vilja...


Nu ska jag iaf börja med maten..


Ha en bra kväll..

 Puss o Kram

Av -[ Iza ]- - 30 januari 2009 11:46

Nu har jag vart duktig o städat köket det luktade äckligt där.. men nu är det rent :)

Så nu har jag städat mitt för idag. Måste iofs dammsuga snart oxå.

Har ju en pälsboll som tappar typ all sin päls varje dag !


Lyssnar på Mix Megapol nu.

En som ringer in o berättar om när sin katt tog eld.. fy stackas katt..

Det va en olycka klart, katten hade gått emot ett ljus...

Katten klarade sig bra..

Men gud stackare...



Av -[ Iza ]- - 30 januari 2009 11:39

Antal portioner: 60 Ingredienser

300 g margarin
1 liter mjölk
100 g jäst (2 paket)
2 dl strösocker/vit sirap
2 tsk salt
4 tsk stött kardemumma
1,7 kg vetemjöl
1/2 dl strösocker
2 msk kanel
50 g mjukt smör
1 ägg
pärlsocker

------------------------------------------

Gör så här

1. Smält margarinet i en kastrull. Slå i mjölken och värm till fingervärme, 37°. Smula jästen i degbunken, lös upp med lite av degvätskan. Slå i resterande vätska, socker, salt och kardemumma. Rör om. Mät mjölet luftigt i litermått, tillsätt det lite i taget och rör degen slät och blank. Täck och jäs till dubbel storlek, ca 1 timme. Ställ upp 60 pappersformar fördelade på 2 plåtar.

2. Sätt ugnen på 250°. Slå upp på mjölat bakbord, knåda väl och dela degen i fyra delar. Kavla ut varje del till en avlång platta. Bre på smör, strösocker och kanel. Rulla plattan, dela i 3 cm breda bitar. Det ska bli 15 bitar per rulle. Ställ i pappersformarna. Jäs 30 minuter under bakduk.

3. Vispa upp ägget i en kopp. Pensla och garnera. Grädda bullarna 5-10 minuter mitt i ugnen. Låt svalna på galler under duk.


Av -[ Iza ]- - 30 januari 2009 11:07

Ja nu är det fredag i morse vaknade man av att dom borrade i väggarna hos grannen .... hallå jävla idioter ta nån hänsyn fär fan... borra o så kan man göra efter kl 9 inte innan det !!

Men nu är det helg iaf så nu får man det väl lite lugnt, förhoppningsvis är dom klara nu..


Ola sitter nu på banken igen. vi ska byta hemförsäkring..

Sen i eftermiddag ska vi åka o handla mat. Jag hade oxå tänkt att åka ner på stan men nu vet jag inte ens om jag hinner det. Vi får se !

Vad annars händer idag ?!

inte så mycket tror jag.. jag tänkte först att jag kunde åka ner till stan efter vi ätit men då har dom ju lunch på jobbet ju..

Och efter vi vart o handlar då är det nästan för sent..

 Kanske ska baka bullar till helgen Ola ville det iaf. så vi får väl se om han förtjänar det =P


Ikväll blir det pannkakor iaf, det bestämde vi igår :)

Ha en bra fredag !

Puss o Kram


Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards