Alla inlägg den 18 januari 2009

Av -[ Iza ]- - 18 januari 2009 23:16

Idag har vi diskuterat ekonomi. Det tråkigaste ämnet jag vet... Men nördvändigt ont i bland. Vi tycker att vi kladdar för mycket så nu ska vi börja med att vara mer ekonomiska. NO MORE CAKES ! nä fy vi fikar allt för mycket. Vi vill ju oxå gå ner i vikt så nu blir det inget mer fikande i veckorna, utan möjligtvis på helgerna. Sedan tänkte vi att istället för att äta dyr mat varje helg så ska vi unna oss att gå ut 1 gång i månaden o äta ute istället :) Kan vi behöva oxå !

Sedan ska vi dra ner på vår mat kostnad oxå, handla big packs och så. Jag kanske måste sluta med mitt märkes fixering när det gäller mat oxå. Jag har jätte svårt att handla eldorado och butikernas egna o så. Jag vill ha Findus, Felix o allt nu va sakerna heter.

Vi vill kunna spara ihop till allt vi vill köpa och det kan vi inte som det ser ut nu. Så NU måste det ske en ändring i vårt liva allså......


Sedan börjar mitt nya liv igen imorgon, nu ska jag minsann gå ner i vikt !

Jag kommer själv må så mycket bättre om jag gör det. Och då kommer alla runt mig få se ett gladare JAG !


Nu är det dax att krypa ner i sängen iaf. Ola ska upp tidigt imorgon för att träffa en bankman.

Sen skulle jag tvätta denna veckan med men kommer inte ihåg vilken dag det va...hmmmm får nog gå o titta upp det.


Godnatt alla !

Kramiz

Av -[ Iza ]- - 18 januari 2009 15:30

Idag är vi alla super seg, hunden bara ligger o sover i hallen, själv har man lust att gå o lägga sig igen...

Känns som om man inte sovit en blund..

Jag ska nog minsann bada en sväng sen..


ja nu vet ni det iaf :)


zzZZzzZ

Av -[ Iza ]- - 18 januari 2009 13:01

Gomorron ,)

Nu har man vaknat, eller ja för typ 30min sedan.. Kom i säng runt 2 i går.. Blev en mycket trevlig kväll. Vi lånade ett Singstar, det va mycket svårare än Lips men låt valet va större.. Men det kommer väl mer till Lips senare eftersom att det fortfarande är såpass nytt...

Nu ska jag snart göra lite spagetti o köttförssås..

Igår blev vi bjudna på mat det va jätte gott, en vegetarisk tacogranäng...

*Tack Tack*


Idag kommer nog bli en slöar dag, tråkigt väder ute o det blåste ganska mycket oxå. Sen är det ju söndag då händer det ju i allmänhet inte så mycket precis...


Men nu måste jag fixa maten är väldigt hungrig


Hej så länge !




Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards