Alla inlägg den 7 januari 2009

Av -[ Iza ]- - 7 januari 2009 23:56

Jag handlade inget på stan i dag jag blev för snål. Tänkte att det är bättre att ha pengarna till annat....

Nån dag ska jag bli rikare....


Men nu är det dax o krypa ner i en kall säng o frysa lite mer..


GODNATT alla !


Av -[ Iza ]- - 7 januari 2009 19:10

Alla säger hela tiden att man inte blir lycklig av pengar, nä man kanske inte blir lyckliga av att tjäna 100.000+ om dagen men jag skulle fan bli lyckligare om jag kunde få 15.000+ kr i månaden istället för mina ynka 10.000 jag får nu... Tänk att kunna unna sig något utan att behöva tänka på att -"umm nä köper jag nu detta kan jag kanske inte äta om 5 dagar"


Jag försöker hitta på något som skulle ge mig lite extra pengar i veckan.. Behöver liksom inte vara mycket bara någon 100lapp tex...

Eftersom att jag stämplar nu kan jag inte ens ta ett extra jobb tack vare den nya reglern vår regering satt in. JAG GILLAR INTE DEN REGLERN !!!!

Dom måste ändra det snart... Iaf nu under lågkonjukturen....

Jag blir snart tokig på att bara gå hemma...

Man blir antisocial, tråkig o sur mest !


Så om någon har ett förslag på att tjäna lite extra svarta pengar får ni gärna lämna en kommentar :) tack i förhand !


Ha en bra kväll, hörs igen innan sov dax :)


Av -[ Iza ]- - 7 januari 2009 14:57

.... Sitter o väntar på min sambo som bara skulle till till sin mamma en snabb sväng, det va snart 2 timmar sedan, hela dagen har ju gått snart o solen har börjat gå ner, vi som skulle gå på stan. Lovar att när han kommer hem kommer han inte orka åka till stan......

Då kommer jag inte orka laga mat eller städa inför helgen...


Har sutit o lyssnat på Mix Megapol som blev vår nya radio kanal vid nyår..

Dom har pratat om vad folk har kommit in till sjukhus med i rumpan..

Toaborste vad det nån kille/gubbe som kommit in med... HALLÅ vad tänker man det på ?! Bara rysser när jag hör det.. Liksom dildo har man ju hört innan men TOABORST ?! kan bara inte fatta det... Fattar inte ens vad man kan få ideén från.... men folk upphör ju aldrig att förvåna...


Av -[ Iza ]- - 7 januari 2009 12:23

Nina va en av mina första vänner vi träffades när vi va typ nyfödda eller så.. Kommer inte ihåg när vi mötes först..

Nina hade mörk långt hår. Hon bodde på landet, dom hade hästar, kaniner, katter, & 2 hundar, såna med super långa örn. Dom sova alltid :)

Ett kalas Nina hade fick man rida på hästarna det va ponnys. Någon ledde dom så klart, vi va inte stora nog att rida själva..

Vi va där jätte ofta jag fick min egna kanin där, den va svart o vit kommer jag ihåg.

En dag skulle Nina, hennes bror o pappa åka över till Danmark och hämta deras farmor. Dom hade ordnat ett privat plan. På vägen hem händer det hemska. Dom krockar med ett DC-10.................................

Mamman får senare veta att piloten inte hade flyg tillstånd............

Jag kommer än idag ihåg när jag fick veta detta... Jag min bror o pappa va på väg ut till våran farmor då jag frågade om jag inte kunde få åka hem till Nina för det va väl ett tag sedan jag hade träffat henne...

Då förklarade pappa att Nina aldrig kom hem från Danmark, jag fattade direkt att hon hade omkommit.. jag grät o sparkade allt jag kunde... Mamma o Pappa hade inte vetat hur dom skulle säga det..

Jag kan väl i dag förstå dom hur säger man det till ett barn ?!

Det är nu ca22-24 år sedan detta hände men jag tänker än i dag på henne !


R.I.P Joel (gamal barndomskompis oxå)

R.I.P Diana (gick samma klass 1-2an lågstadiet)

















Av -[ Iza ]- - 7 januari 2009 11:03

Idag är det kallt igen inte som innan men is ute, blev ju lite snö igår som blev till slask som nu frusit på........

Men det är sol iaf det är härligt !

Man blir alltid lite piggare...


Idag kanske vi ska ner på stan, vi får se vad som händer... Jag skulle villa börja fixa vårt album... L & CH är oxå lediga idag så vi kanske kunde ta en fika med dom oxå..

Ola kanske va tvungen att åka till sin mamma en sväng oxå idag...


Nu ska jag ta nått o äta..


Ha en underbar dag alla...


Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards