Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Vänskap

Av -[ Iza ]- - 30 december 2008 11:25

Vänner är viktigt för alla, ibland har man många i bland mindre... såg ett program igår under hela sitt liv gör man sig bekant med 1700 personer. Det är ganska många det.

Jag väljer dock o ha lite mindre vänner fast jag tar dom då hellre närmare in på livet.

Jag har 1 vän som jag vill prata om nu, vi lärde känna varandra när vi gick i 6:an vi skulle ha friluftsdag ihop för att lära känna dom vi skulle gå 7-9:an ihop med. Skridskor var det dom hade planerat.. jag kan inte åka skridskor för fem öre.. Det kunde inte J heller :) Vi hade det så roligt ihop. Och det va så vi skulle bli bästa vänner. Åren gick vi bråkade ibland och blev sams igen. Ibland gred vi isär pga av killar eller andra vänner. Men vi fann alltid tillbaka till varandra. Vi hamnade oxå i samma gymnasieklass, Media i Nässjö. Vi höll inte så jätte bra ihop undertiden där, jag va ihop med en kille under hela gymnasiet. Och J hade börjat festa. Så vi höll oss på varsin kant. Men vi hade tider då vi umgicks till o från. Efter gymnasiet så fann vi varandra igen. 1 år efter skolan så fick vi jobb på samma ställe. Vi båda blev singlar och vi började umgås igen väldigt mycket. Vi har haft mycket roligt ihop jag o J.

Vi har alltid kunnat prata med varandra oavsett vad.

Efter ha jobbat i 2 år ihop så sa jag upp mig jag hade träffat en ny kille (Ola) men för att kunna vara med honom så va jag tvungen att flytta till Halmstad från Tranås o alla jag kände.

J stötade mig.

Jag flyttade.

Jag träffade J några gånger här i Halmstad jag åkte även upp till Tranås för att hälsa på. Min mamma bodde kvar där ett tag.

Men åren gick och jag o J förlorade kontakten. Jag blev väldigt ledsen av det. Jag hade ju inga nya vänner som jag kunde umgås med. Men jag förstod ju att hon hade sina vänner o så. Men jag kände mig ändå glömde här nere. Jag sa inte så mycket om det till henne. Tills igår då J och jag hade det bästa samtalet. Jag skulle bara kolla min dator snabbt innan jag skulle gå o lägga mig.

Men hon va online på facebook så jag skrev hej hej.. vi snackade om massa annat först.. sedan kommer det liksom ur oss båda att tiden som vart har vart konstig imellan oss. Och vi båda vill att det ska bli som innan.. Detta värmde massa, jag hade saknat henne så. Jag visste kanske att vi aldrig riktigt skulle sluta vara vänner men jag ville ha samma gamla vän tillbaka, henne som man kunde säga allt till. Och så blev det. Nu ska vi bli bättre mot varandra. Vi båda behöver någon att prata med.

Jag förlorade ju min bror, som va den jag kunde säga allt till. Så jag har känt mig ganska ensam ett tag. (min bror lever men vi pratar inte längre, vill ni veta varför får ni fråga honom jag har inte den blekaste)


Tack J det va så skönt att få ut allt igår :) Friends 4ever !!

Pözz o Kram


Kram till alla andra mina vänner oxå jag saknar er alla !!

 
 
Sofia

Sofia

30 december 2008 19:32

Jag "miste min vän när vi var ca 25 år", ja hon lever men har valt att inte prata med mig. (jättetråkigt tycker jag, men men..

Jag visste inte att ni inte pratar (du och din bror, så förlåt om jag varit nyfiken, jag ska inte fråga nått mer om honom.

Kram Kram..

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Iza

30 december 2008 19:56

Usch va tråkigt att du o din gamla vän inte pratar :(
Ingen fara, ja det hade ju vart roligare om min ända bror hade pratat med mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av -[ Iza ]- - 1 april 2012 19:34

--->> TÄVLA <<--- Sista dagen att tävla nu, den avslutas klockan 24:00,  gå in på http://www,candyphoto.se   och kommentera med ditt namn :) ...

Av -[ Iza ]- - 28 mars 2012 20:22

Idag fick jag en blomma av min chef, tycker jag var väldigt gulligt av henne... läs varför på http://www.candyphoto.se   Där kan ni även vara med och tävla !!   ...

Av -[ Iza ]- - 27 mars 2012 19:42

sugen på att tävla lite ?   Jag buzzar just nu om nivea doeodorant och hade tänkt lotta ut 2 + en gåva. Skriv ditt namn i min blogg http://www.candyphoto.se/?p=1760  och du är med o tävlar. Tävlingen avslutas den 1 april!   så skynda på :...

Av -[ Iza ]- - 31 januari 2010 18:16

Vill du ha Lockerz invite, kolla in min nya blogg :) Man kan få xbox, hdtv, ps3, osv på den sidan. ...

Av -[ Iza ]- - 29 oktober 2009 16:58

Nu kan ni få kolla in mitt nya hem. Det är ju inte helt klart men det blir man kanske aldrig ,) Mycket att pilla med o så ju. Men det finns saker o se nu iaf. Hoppas ni kommer tycka den är fin iaf :) Och detta innebär ju oxå att detta blir mitt...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards