Alla inlägg den 30 december 2008

Av -[ Iza ]- - 30 december 2008 19:37

Idag blev jag utmanad av min kusin Sofia :)

Så här blev mitt svar


Mina 6 favoritprogram:

*Heros

*Dharma o Greg

*Sex and the City

*Friends (vänner)

*Top Model

*Dog Whisper


6 saker jag gjorde igår:

*Lagade mat

*Gick ut med Diezel

*Surfade runt på nätet

*Bloggade

*Slappade vid tvn

*Chattade med mamma o några kompisa


Mina 6 favoritrestauranger:

*Fridolfs

*Pios

*Anna's pizza

*Mc Donalds

*Yxhammargården (Borås, ätit där 1 gång men super gott)

*Max


6 Saker på min önskelista

*Kunna träffa mina vänner mer

*Systemdigitalkamera

*Resa både men min sambo och en resa med min mamma

*Att få leva glad o lyckligt föralltid

*Få ett jobb, och tjäna massa pengar

*En Fralla (Fransk bulldog)


6 peroner jag utmanar:

Eftersom jag e väldigt ny i blogg världen får jag utmana några till att börja blogga :)

*Johanna

*Mamma

*Josse

*Annelie

*Emma

*Linda

Av -[ Iza ]- - 30 december 2008 17:08

Nu har vi köpt våra nya bäddmadrasser, jag hoppas verkligen jag köpte rätt, tyckte dom va lite hårda när jag komma hem o prov låg dom. Och man får ju inte lämna tillbaka heller. Hon i affären sa att dom inte skulle vara hårda, men inte heller jätte mjuka. Så det hjälpte ju inte precis att välja... Jysk lär upp er personal !

Har bara öppnat 1 av dom så länge så får vi prov ligga o se vad vi tycker. tycker jag att den är för hård får jag byta till en mjuk så e det bara. Ola sa att han tyckte det kändes ok iaf. Jag gillar mjuka sängar han gillar hårdare...


Sedan handlade jag lite saker till honom så att han kan bli frisk snart. bla, Clementiner, Juice, Slitz o så :) visst är jag snäll....


Nu håller jag på att tvätta fy bubblan vad det är tråkigt.. man går o lägger in 2 maskiner går hem väntar 50min går o tar ut maskinerna knör in allt i torktumlarn, går hem väntar 1-1½ timme går dit o hoppas på att det är torrt bär hem ställer tvätten i sovrummet för att man inte orkar sotera in den då, vänter ett par dagar innan man tar sig i kragen och gör det !


Sitter här o funderar på vad man ska ta o laga för mat till kvällen?! jag vill fortfarande ha en Big Mac :)


Oh ja idag fick vi våra kort oxå som vi beställt, 100kort för 29:- det kallar jag billigt. Student erbjudande på Fuji :) nu ska jag bara ta mig råd o lust att gå ner till stan o inskaffa, album, lim lite pyssel och göra lite som ett scrapbooking ablum. Alltid kul att ha korten i album istället för på skiva.

Vi har 20 kort på Teknikmagasinet o ta oxå gratis eftersom vi har ett sånt där topkort. Tänkte ta lite äldre bilder då, från när jag o ola träffades o så :)

Nu måste jag oxå börja spara så jag någon gång kan köpa mig en digitalsystem kamera :)


Hej Hopp !!

Av -[ Iza ]- - 30 december 2008 11:25

Vänner är viktigt för alla, ibland har man många i bland mindre... såg ett program igår under hela sitt liv gör man sig bekant med 1700 personer. Det är ganska många det.

Jag väljer dock o ha lite mindre vänner fast jag tar dom då hellre närmare in på livet.

Jag har 1 vän som jag vill prata om nu, vi lärde känna varandra när vi gick i 6:an vi skulle ha friluftsdag ihop för att lära känna dom vi skulle gå 7-9:an ihop med. Skridskor var det dom hade planerat.. jag kan inte åka skridskor för fem öre.. Det kunde inte J heller :) Vi hade det så roligt ihop. Och det va så vi skulle bli bästa vänner. Åren gick vi bråkade ibland och blev sams igen. Ibland gred vi isär pga av killar eller andra vänner. Men vi fann alltid tillbaka till varandra. Vi hamnade oxå i samma gymnasieklass, Media i Nässjö. Vi höll inte så jätte bra ihop undertiden där, jag va ihop med en kille under hela gymnasiet. Och J hade börjat festa. Så vi höll oss på varsin kant. Men vi hade tider då vi umgicks till o från. Efter gymnasiet så fann vi varandra igen. 1 år efter skolan så fick vi jobb på samma ställe. Vi båda blev singlar och vi började umgås igen väldigt mycket. Vi har haft mycket roligt ihop jag o J.

Vi har alltid kunnat prata med varandra oavsett vad.

Efter ha jobbat i 2 år ihop så sa jag upp mig jag hade träffat en ny kille (Ola) men för att kunna vara med honom så va jag tvungen att flytta till Halmstad från Tranås o alla jag kände.

J stötade mig.

Jag flyttade.

Jag träffade J några gånger här i Halmstad jag åkte även upp till Tranås för att hälsa på. Min mamma bodde kvar där ett tag.

Men åren gick och jag o J förlorade kontakten. Jag blev väldigt ledsen av det. Jag hade ju inga nya vänner som jag kunde umgås med. Men jag förstod ju att hon hade sina vänner o så. Men jag kände mig ändå glömde här nere. Jag sa inte så mycket om det till henne. Tills igår då J och jag hade det bästa samtalet. Jag skulle bara kolla min dator snabbt innan jag skulle gå o lägga mig.

Men hon va online på facebook så jag skrev hej hej.. vi snackade om massa annat först.. sedan kommer det liksom ur oss båda att tiden som vart har vart konstig imellan oss. Och vi båda vill att det ska bli som innan.. Detta värmde massa, jag hade saknat henne så. Jag visste kanske att vi aldrig riktigt skulle sluta vara vänner men jag ville ha samma gamla vän tillbaka, henne som man kunde säga allt till. Och så blev det. Nu ska vi bli bättre mot varandra. Vi båda behöver någon att prata med.

Jag förlorade ju min bror, som va den jag kunde säga allt till. Så jag har känt mig ganska ensam ett tag. (min bror lever men vi pratar inte längre, vill ni veta varför får ni fråga honom jag har inte den blekaste)


Tack J det va så skönt att få ut allt igår :) Friends 4ever !!

Pözz o Kram


Kram till alla andra mina vänner oxå jag saknar er alla !!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards