Alla inlägg den 25 december 2008

Av -[ Iza ]- - 25 december 2008 20:19

04:56 Stod det på klockan första gången jag vaknade. Kände hur det kliade i näsan o ögat ville inte sluta rinna..... Fan tänkte jag hur ska denna dagen gå. Hoppas bara inte Ola är dålig i dag, själv är det vara bita ihop för till Göteborg skulle jag så va det bara.

Somnade om lite med pappret mot ögat.

Vaknade lite då o då. klockan 9 gick vi upp.

Åt lite frukost. Gav Diezel sin åksjuketablett.

Ola gick en sväng med honom så att han fick lite motion innan resan till Göteborg gav av.


Färden startade kl.11:30 vi skulle vara hos mamma o Bengt klockan 13:00 hade jag bestämmt :) mamma tyckte 14:00 men då blir tiden så knapp tycker jag.


Vi kom dit ja runt 13:00 iaf. Fick smaka Bengt's hemma gjorda glögg. Ganska stark =P

(Bengt är mamma's man)

Sedan va det mat... mmm.... kalkon det är gott tyvärr kände jag ju inte vad det smakade direkt men jag vet att det är gott :)

Näsan rann fortfarande.


Diezel satt o tiggde vid matbordet som vanligt.. stackaren va jätte hungrig han hade ju inte fått någon mat på morgonen, men vi gav honom lite vovve mat sedan såg han nöjdare ut iaf.

Sedan satt vi o pratade o byte julklappar, vi fick badbomber, lampa (som va på beställning till vår hall), snapps glas osv. Sedan skall jag oxå köpa mig en ny BH så fort den kommer in till butiken igen.

Sedan va det kakor som mamma o bengt bakat själva. Mamma's dumlegrottor va mumsiga !


Sedan vid 17:00 tiden va vi tvungna att köra vidare vi skulle hälsa på pappa oxå en sväng innan vi kunde köra hem åt igen.

Hos pappa blev det lite julmat... började känna mig som en rundboll av all mat. Måste säga att deras skinka gick ner iaf, den va väldigt god. (deras pappa har en sambo oxå + sin tjocka katt Simba)

Sedan eftermaten fikade vi lite o satt o pratade.

Efter det så vissade dom oss bilder från deras resa till Grand Canaria i sommras. Såg väldigt fint ut !

Sedan vid 19:00 kände både jag och Ola att det va dax att begära oss hemåt tar ändå 1½timme hem.

Och vi va båda väldigt trötta.


Ska bli skönt att få komma hem o bädda ner sig i sin egna säng o allt !!

Men det va en mycket trevligt dag

Och Diezel är det duktigaste hunden av alla ! Han ska få så mycket godis när han kommer hem!


God Fortsättning alla !

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards