Alla inlägg den 24 december 2008

Av -[ Iza ]- - 24 december 2008 19:50

Nu var det julafton igen... har man någon julkänsla nope inte för femöre. men det är iofs som vanligt. Kommer ju aldrig någon snö hit ner. Så ibland är det väldigt svårt att hitta den där julkänslan man hade som barn.

Sedan är det ju inte så konstigt första affären i stan började med julpyntet i oktober.............. det får man bara inte !!


Juldagens morgon, vaknade 05:42 kunde inte sova, hade ju hunnit bli sjuk så här lagom till jul. Har ju bara haft 5 månader på mig att vara det. Så det är ju klart att man blir det till jul.


Klockan 9 ringde morgonklockan dax o gå upp för att försöka fixa i ordning sig lite iaf. Gav Ola en liten morgon gåva, sista boken i en serie han läser just nu. Själv fick jag 2 brödpenslar som jag behövt ett tag nu :)


Klockan 13:00 skulle vi vara ute hos Ola's föräldrar. Vi hade en del att fixa innan dess. Ola skulle till ICA en snabbis o köpa lite godis till lilla Diezel.

Sedan skulle vi packa alla klappar o allt annat vi skulle ha med oss. Till slut såg det ut som om vi skulle vara borta 1 vecka ungefär.

 I väg det bara efter ett par runder till bilen med allt.


13:00 Vi sätter oss för att ät julmaten.. det va gott jag va så hungrig, hade bara ätit 1 apelsin och 1 kiwi. Och ett par panodil.

Sedan satt vi o pratade till klockan blev 15:00 då va det Kalle Anka på tvn som gällde. Nått man alltid måste se !

Sedan efter det så va det lite fika innan vi skulle börja med julklapps utdelningen. Blev nöjd med allt jag fick, en tröja, en halsduk som inte har någon ände, den e så mysig, en STOR vas, bio biljetter o lite mer...

Nu började man må väldigt dåligt massa mat, o ögononen bara rinner samma med näsan, tar ett par till panodil. Dricker lite vatten medans jag väntar på att dom andra kommer tillbaka från hundpromenaden.

Sedan senare prövade vi Guitarr Hero's som Ola's bror och syster fick. Jag är inte speciellt bra på intrument men det va ganska kul. Tog ju ett tag innan man kom in i det :)

Sedan va det dax för andra omgången med julmat, tog lite snapps till för att förhoppningsvis kunna sova bättre denna natt. Sedan kollade vi på Mamma Mia, en bra film.


Sedan vid 00:30 va det dax att krypa ner o försöka sova.


Va en trevlig fast jobbig jul, nästa år SKA jag vara frisk !


GOD JUL alla !

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards